netvox Homepage
Forum Home Forum Home > netvox > IOT Solution
  New Posts New Posts
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Forum LockedStarter Kit Q&A

 Post Reply Post Reply
Author
Message / View First Unread Post
Administrator View Drop Down
admin group
admin group


Joined: 01 Jan 2007
Online Status: Offline
Posts: 30
Post Options Post Options   Quote Administrator Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Starter Kit Q&A
    Posted: 12 Jan 2017 at 10:50am


We have some questions as below:  

 

(1) Besides using the default account "shcadmin", how to register a new user account on the app? It requests us to input a Registration Code.

Please refer to RESTful API document, chapter3.3 createInviteCode to add users. It is programmable on Respberry PI, however, it can not be done with APP.  

 

(2) We have used 2 different Android tablets to install the app and login with the same default account "shcadmin", and both can see/control same set of sensors. But some settings like "Room Area" are not synchronized/shared on the 2 tablets, why?

It is not commanded to log in with same account on two tables at the same time,  the feedback information will not know which tablet to send to. 

   

(3) Understanding the sensor data should be sent to your Netvox Cloud first before the Android app can retrieve/show the data, do you provide any web portal UI that we can login with the same account and see/control the sensors?

We do not develop Web UI on this product set. 

 

(4) How to use the 1key Wireless Wall Switch (ZB02A)? We see it is shown on the app as an "On/Off Switch", but there is only 1 physical key on the switch without any on/off state, and clicking it triggers nothing on the app.

This one key wall swith is a toggle, press once to turn on, press second time to turn off.  Please restore the devices to be bound with ZB02A such as Z809 power outlet, back to facotry setting and rejoin to network again and see if the on/off state feedbacks on APP. 

 

(5) For the Temperature and Humidity Sensor (Z716A), what is the data update interval? Suppose the sensor's LCD is showing the latest values, we see on the app that the values may be updated quickly sometimes, but sometimes it takes nearly 2 mins for humidity, and even nearly 5 mins for temperature.

The default setting is that report update interval is three minutes maximum.  

 

(6) While the user manual of all sensors mention not to use or store them in extremely hot or cold temperatures, what are the min/max operating/storage temperatures of them (particularly the Temperature and Humidity Sensor)?

 

   Z716A:

Dimension 

112mm*34mm*17mm

Working Temp 

-10°C ~ 50°C

Storage Temp

-40°C ~ 85°C

Temperature 

Detecting Range

-10°C  ~ 50°C 

Temperature Accuracy

+/-0.5°C @25°C

Humidity 

Detecting Range

5%RH---95%RH

Humidity 

Accuracy

+/-4.5%RH @25°C

 

Z311J:

Dimension

57mm x 35mm x 15mm 

Sensor dimension

43mm x 13mm x 12mm

Operating Ambient:

Humidity max. 95%RH

Working Temp.

-10°C ~ 50°C

Storage Temp. 

-40°C ~ 85°C

 

Z809AB

Dimension

95mm*56.2mm*34mm

Humidity 

5~85%RH 

Working Temp.

-10°C ~ +50°C

Storage Temp. 

-40°C ~ +85°C

 

 

(7) On the app, can we view the battery level of the Temperature and Humidity Sensor (Z716A), 1-key Wireless Wall Switch (ZB02A), and Window Sensor (Z311J)?

 

You can view the battery level information of IAS zone devices, and for above three devices, only window sensor is IAS zone devices. For other devices, only low battery warning will be reported to APP. As shown in below figure: 

                                                        

 

(8) We have accidentally delete the Window Sensor (Z311J) on the app. After we add it back, how can we enroll it back to the IAS Zone? (Now we cannot trigger notification from this sensor.)

Please restore Z311J to factory setting and rejoin the network. It will be enrolled to IAS zone automatically.

  

 

(9) How can we create another IAS Zone so that we can, for instance, re-configure 1 motion sensor and 1 water sensor as the new zone?

The default setting provides two zones (Day and Night). A new zone is not able to be created. 

However, users are able to create scenario application with API documents such as bypassing arm warning at specific time.  

                                 


(10) In the login screen, it prompts a message "Your account is locked. Please use the administrator account to login WEB of smart home gateway to retrieve your password from User Management.What does it mean? And why the account is suddenly locked?

 Basically, if it fails to log in for more than eight times, the account will be locked.     


To unlock the account, please refer to RESTful API document:

Use API 3.8 ModifyUserStatus(p.171)

You can use GetUserDataInfo command, know the current id and status.

If the current account is locked, use this API 3.8 ModifyUserStatus command to change the status to 0.

The string  "status": 0, "status_msg": "success" can be obtained ,this result is modified success .


 

To check the account status:

Use API 3.1 GetUserDataInfo(p.166)

Def status: 0 normal ; 1 locked.


(11) We are looking for wireless solution for wireless energy metering.

We have dlms based wireless meter. We want to develop gateway which can communicate with this meter (35-60nos). 

Netvox has been specializing in Zigbee wireless mesh networking solution. In this case,to be able to build a Zigbee mesh network to communicate in Netvox IoT platform, we will replace the original wireless module into Netvox Zigbee module.  




Edited by Administrator - 07 Feb 2017 at 4:50pm
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 9.71
Powered by Web Wiz Forums Free Express Edition
Copyright ©2001-2011 Web Wiz

This page was generated in 0.109 seconds.